Online marketing a gyerekszobában
A mai gyerekek több időt töltenek online, mint tévézéssel. Ezt a tendenciát a hirdetéspiac is követi, ami a kicsikre nézve nem jó hír. Hogyan hatnak rájuk az online reklámok?

Európában az online elköltött hirdetések már megelőzik a televíziós reklámokat, és az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt a gyerekeket célzó marketing eszközök alkalmazása.
Éppen emiatt az Európai Bizottság átfogó kutatást indított a témában, amelynek fő kérdései
- a gyerekekhez szóló online marketing kiterjedése és jellemzői,
- az online játékokban elhelyezett hirdetések hatása a viselkedésre, és
- az országok szerinti szabályozás felülvizsgálata voltak.
A kutatásban többféle (viselkedéstani, fókuszcsoportos, kérdőíves, mélyanalítikus) vizsgálati módszert alkalmaztak, illetve felülvizsgálták a résztvevő 28 EU-tagállam szabályozását is. (Izland és Norvégia is csatlakozott a kutatáshoz.)