Online marketing a gyerekszobában

A mai gyerekek több időt töltenek online, mint tévézéssel. Ezt a tendenciát a hirdetéspiac is követi, ami a kicsikre nézve nem jó hír. Hogyan hatnak rájuk az online reklámok?

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
gyerek
2017. október 13. Tudatos Vásárló

Európában az online elköltött hirdetések már megelőzik a televíziós reklámokat, és az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt a gyerekeket célzó marketing eszközök alkalmazása.

Éppen emiatt az Európai Bizottság átfogó kutatást indított a témában, amelynek fő kérdései

  • a gyerekekhez szóló online marketing kiterjedése és jellemzői,
  • az online játékokban elhelyezett hirdetések hatása a viselkedésre, és
  • az országok szerinti szabályozás felülvizsgálata voltak.

A kutatásban többféle (viselkedéstani, fókuszcsoportos, kérdőíves, mélyanalítikus) vizsgálati módszert alkalmaztak, illetve felülvizsgálták a résztvevő 28 EU-tagállam szabályozását is. (Izland és Norvégia is csatlakozott a kutatáshoz.)

A cikk itt folytatódik!