Szorongás, önbizalomhiány és elhízás

És ez csak néhány a gyerekeket célzó agresszív marketing következményeiből. Hol csapnak le a reklámok gyermekeinkre, és milyen nyomot hagynak bennük?

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
háttér
2015. március 02. Paulik András

És ez csak néhány a gyerekeket célzó agresszív marketing következményeiből. Hol csapnak le a reklámok gyermekeinkre, és milyen nyomot hagynak bennük?


Az elmúlt évtizedek alatt észrevétlenül hálózta be a reklámipar a gyermekek mindennapjait. Számtalan kutatás és a mindennapi tapasztalat is azt bizonyítja, hogy a kicsiket hirdetésekkel bombázni rendkívül hatékony, kifizetődő befektetés.

A reklámozók mindenhol jelen akarnak lenni

Egy amerikai adat szerint, míg 30 évvel ezelőtt 100 millió dollárt költöttek gyermekeket célzó reklámokra csak a televízióban, ma ennek durván 150 szeresét költik ugyanerre, a legváltozatosabb formákban. „A nap minden percében jelen kell lennetek a gyerekek életében: az iskolában, amikor szüleikkel a bevásárlóközpontban vásárolnak, amikor moziba mennek. Be kell épülnötök az életük szövetébe” – idézi az amerikai Center for a New American Dream Kids unbranded címen tavaly kiadott kézikönyve Carol Herman, az egyik legnagyobb reklámügynökség, a Grey Advertising alelnökének munkatársaihoz intézett néhány évtizede elhangzott beszédét.