A fiatalok 17 százaléka rendszeresen tanítja az idősebbeket internetezni

A negyven évesnél fiatalabbak 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka pedig alkalmanként tanítja idősebb családtagjait az internet és a digitális eszközök használatára - áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb, MTI-nek küldött reprezentatív kutatásában.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
nagyszülő
2018. július 05. MTI

Az eNet májusi online kutatásából kiderül: a fiatalabb internetezők szerint az idősebbek le vannak maradva a fiatalok mögött a digitális technológiák használatában. Ugyanakkor 83 százalék szerint fontos, hogy a fiatalabb családtagok segítsenek az idősebbeknek a digitális képességek elsajátításában.

A közlemény szerint a támogatás sikerét jól jelzi, hogy a netet már használó nagyszülők, dédszülők harmada kettő, további közel egyharmada pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ.

A kutatásban résztvevő fiatalabb netezők idősebb rokonai körében az otthoni netet használók aránya 47 százalék, míg a mobilinternetet és az interaktív TV szolgáltatást használóké 13, illetve 12 százalék. Ugyan az idősebbek 61 százaléka továbbra is ragaszkodik a vezetékes telefonhoz, mobiltelefont 70 százalékuk használ.

A netező idősek eszközhasználatban is aktívak: 33 százalék egy, 37 százalék kettő, 30 százalék pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ. Ezek közül az okostelefon a leggyakoribb, ezt követi az asztali számítógép, a laptop, a tablet és az okostévé.

Az eNet kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 86 százaléka információszerzéshez, 78 százaléka kommunikációs csatornaként, 71 százaléka ügyintézéshez, és 65-65 százaléka szórakozási, kikapcsolódási lehetőségként, illetve a munkához, tanuláshoz is nélkülözhetetlennek tartja az internetet.

Az idősebbek 43 százaléka hasznos tevékenységre, 37 százaléka pedig szórakozásra is használja az internetet. A napi szinten végzett online tevékenységek közül az idősebbek körében a böngészés (42 százalék), a közösségi média oldalak látogatása (42 százalék), a csetelés (35 százalék) és a hírolvasás (34 százalék) a legjellemzőbb – derül ki a kutatásból.

Többnyire a fiatalabb rokonok segítségével ma már az idősebb generációk tagjai is sikerrel tartanak lépést a korral, így ők is egyre nagyobb mértékben aktív résztvevői digitális világnak – összegzik.