4 tipp a jobb emberi kapcsolatokért!
A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont azok elkerülése még nagyobb nehézséget okoz. Mind a munkahelyi, mind a személyes problémák és nézeteltérések megfelelő kommunikációval kezelhetőek, de egyáltalán nem mindegy, hogyan! Íme, 4 tipp Debra Bentontól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől.
- A nagy konfliktusok sok kicsiből állnak össze! Olyan ez, mint egy nagy hálózat: kívülről hatalmasnak és bonyolultnak mutatja magát, miközben belülről apró, figyelmen kívül hagyott problémákból épül fel.
- Érzelemvezérelt döntések helyett törekedj racionális megoldásra! Egy konfliktushelyzetben az érzelmek felszínre engedése csak olajt jelent a tűzre. Ahhoz, hogy a közös cél érdekében helyesen dönts, tiszta fejjel, érzelmi befolyás nélkül kell gondolkodnod.
- Légy nagylelkű! A konfliktuskezelés első periódusaiban talán a legfontosabb az, hogy jó hallgatóság légy. Bárki vagy bármi is okozta a nehézségeket, először meg kell értened az érintettek személyes álláspontját. Ítélkezés és hibáztatás helyett maradj higgadt és megértő!
- Légy őszinte! Az emberek akkor fogják igazán megérteni, hogy mi is volt a probléma forrása, ha teljes képet kapnak a kialakult helyzetről. Erre megéri több időt szánni!
„Gyakran alulértékeljük a problémákat, és nem számolunk a halogatás következményeivel. A konfliktuskerülés visszafordíthatatlan, negatív helyzeteket teremthet az üzleti életben.” – Avidor András networking szakértő fontosnak tartja az őszinte kommunikációt, a tudatos, egymást segítő jövőszemléletet. „Nem véletlenül követi az „Aki ad, az nyer”®! filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. Nálunk az az elv, hogy az üzletemberek bizalmi környezetben találkozzanak, akik minden helyzetben egymás támogatására törekednek.”