Bízunk a nőkben

Közvéleményünk a nőket nagyobb arányban tartja a legalkalmasabb döntéshozónak a családi élet egyes kérdéseiben és vásárlásnál, mint az európai átlag. Például a gyerekekről való gondoskodásnál otthon vagy otthonon kívül Magyarországon a nők legilletékesebbek a megkérdezettek közel kétharmada szerint, a Nielsen piackutató vállalat 55 országban végzett felmérése alapján.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. július 27. czefernek.lena

Közvéleményünk a nőket nagyobb arányban tartja a legalkalmasabb döntéshozónak a családi élet egyes kérdéseiben és vásárlásnál, mint az európai átlag. Például a gyerekekről való gondoskodásnál otthon vagy otthonon kívül Magyarországon a nők legilletékesebbek a megkérdezettek közel kétharmada szerint, a Nielsen piackutató vállalat 55 országban végzett felmérése alapján.


A válaszadók 75 százalékának bizalmát élvezik nők, amikor egészséget és szépséget szolgáló termékek, például kozmetikumok, hajápoló szerek vagy személyes higiéniai árucikkek beszerzésénél jön el a döntés ideje. Ruházati cikkek és élelmiszer vásárlásánál is magas, 64, illetve 53 százalék a nőkre „szavazók” aránya.

Férfiak kimagasló hozzáértése mellett foglal állást a kutatásban részt vevő magyarok 69 százaléka autóvásárlásnál. Utána következik 63 százalékkal, amikor szórakoztató elektronikai készüléket vesznek, továbbá személyes használatú elektronikus eszközt, mint iPod vagy mobil telefon, 51 százalékkal.

A felmérés során a kérdések összesen tizenhárom tevékenységre vonatkoztak. Amíg 28 európai ország átlagát tekintve, tíz tevékenységnél legtöbben amellett foglaltak állást, hogy mindkét nem képviselői egyformán alkalmasak dönteni, addig Magyarországon ilyen eredmény csak öt kérdésnél született.