Kertészkedő iskolások

Szabadban tartott természetismerettel foglalkozó tanóra-sorozat bemutatására kapott lehetőséget néhány Nebraska állam-beli iskola. A tanárok felismerték, hogy a gyerekek iskolai és iskolán kívüli elfoglaltságai nagyon kevés időt hagynak arra, hogy a tanulók felfedezzék, megismerjék a természetet.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. szeptember 27. Gyarmati Orsolya

Szabadban tartott természetismerettel foglalkozó tanóra-sorozat bemutatására kapott lehetőséget néhány Nebraska állam-beli iskola. A tanárok felismerték, hogy a gyerekek iskolai és iskolán kívüli elfoglaltságai nagyon kevés időt hagynak arra, hogy a tanulók felfedezzék, megismerjék a természetet.


A szabadban eltöltött oktatási programok, a természettel való kapcsolat egyértelműen jótékony hatással vannak minden gyerekre, azokra is, akiknél valamilyen viselkedészavart állapítottak meg. A figyelemzavaros gyerekek esetében például már 5 éves kortól nagyon komoly tünetenyhülés tapasztalható, ha szabad levegőn vannak, és ha a természettel kapcsolatba kerülnek.

A programban részt vevő nebraskai iskolák a szabadban tartott környezetismeret órákhoz egy tanéven át folyamatosan figyelemmel kísérték a természet ciklusait, változásait. Eköré épült minden óra, s a gyerekek aktívan kivették a részüket a különböző feladatokból.

A St. John Gyermekfejlesztő Központ is részt vett a programban. Először egy “kincstárat” készítettek el: néhány vödörbe gyűjtötték össze mindazt a természetes anyagot – köveket, ágakat, botocskákat, terméseket – amiből később építkezhetnek. A gyerekek saját kezűleg szögelték össze a vödröket tartó állványt, és ásták ki a cölöpöket tartó lyukakat.

Az ősz folyamán sok-sok virághagymát ültettek el, tavasszal pedig már alig várták, hogy az első kis levélkék megjelenjenek a gondosan ápolt ágyásokban – írja a stjohnseward.org. Ahogy a virágok növekedésnek indultak, a gyerekek minden nap gondosan megmérték a  magasságukat.

A nagy kísérlet a tök ültetése volt. A gyerekek óvatosan ültették el a magokat a kerítés mellett kialakított ágyásba. Sokat beszélgettek róla a tanárokkal, mire van szüksége a növényeknek, és mire kell vigyázni velük kapcsolatban. A tökök elképesztő gyorsasággal növekedésnek indultak, s a gyerekek hamarosan meg is kóstolhatták a termést.