Lehet, hogy a te céged is családbarát, csak még nem tudsz róla!

Később ér be az irodába, mert két gyereket is óvodába, iskolába, kell vinnie? Előbb kell távoznia, mert gyerekorvoshoz kell menni? Részmunkaidőre váltana családi okokból? Szóljon főnökének, barátjának, ideje belépni a Családbarát Vállalatok klubjába!

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
családbarát vállalat
2019. július 12. Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom

A családosok mindennapos gondjait nem minden munkáltató kezeli egyformán. Pedig a jelenlegi munkaerőpiaci környezetben nem lehet elhanyagolni az ő igényeiket. Szerencsére egyre több vállalat fedezi fel, hogy minimális befektetéssel jobb, családközpontúbb céggé lehet válni, és ezt sokszorosan jutalmazzák a munkavállalók bizalmukkal, hatékonyabb munkavégzésükkel.

A családbarát céges gyakorlatok bizonyítottan hozzájárulnak a munkaerő-megtartáshoz, vagyis a fluktuáció csökkenéséhez, a munkahellyel kapcsolatos hosszú távú elköteleződéshez. Rengeteg apró intézkedéssel, odafigyeléssel fel lehet építeni egy olyan céges környezetet, ahol biztonságban érzi magát minden családos ember, sőt, céges lojalitásuk pont ezáltal növekszik, és maguk válhatnak az adott vállalat jó hírnevének terjesztőivé.

A kívánt gyermekek megszületéséért dolgozó alapítvány, a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom számára nem utolsó szempont, hogy a munkahelyek meghatározó szerepet játszanak a gyermekvállalásban. Ebben tud szakmai támogatást adni a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom, amely minden munkáltatót arra biztat, foglalja rendszerbe, és adja munkavállalóinak szolgáltatásként a családbarátságot! Még mindig van idő pályázni a Családbarát Vállalat Díjra!

****

A Családbarát Vállalat Díjat a szakmai zsűri olyan vállalatoknak ítéli oda, akik kategóriájukban kiemelkedően fontosnak tartják a kisgyermekes munkavállalók támogatását, a gyermekvállalást, a kiegyensúlyozott családi és munkahelyi környezetet, valamint jövőbeli céljaik között fontos szerephez jut a családbarát működés kialakítása is. A mozgalom által díjazott cégek a társadalmi szemlélet, gondolkodás és közbeszéd formálását is végzik.

A pályázatra jelentkező vállalatok a Balansz Partnerség keretében számos szakmai programon, találkozón és konferencián vehetnek részt, és megmutathatják jó gyakorlataikat, hogy a családbarát szemlélet mind jobban elterjedhessen a vállalatok között. A kitűzött cél ezzel, hogy az út elején lévő és a már példamutató gyakorlatokkal bíró vállalatok ötletet és inspirációt kapjanak avatott szakemberektől és akár eltérő szektorban működő piaci szereplőktől.