Miért lettem zöld? – érvek a természetvédelem mellett
A „Miért lettem zöld? – sikeres szemléletformáló kampányok” című projekt célja megismerni, hogy a zöld öndefinícióval rendelkező emberek minek (milyen életkorban, milyen élethelyzetben, milyen benyomások, milyen véleményformálók, milyen élmények) a hatására lettek „zöldek”.
A „Miért lettem zöld? – sikeres szemléletformáló kampányok” című projekt célja megismerni, hogy a zöld öndefinícióval rendelkező emberek minek (milyen életkorban, milyen élethelyzetben, milyen benyomások, milyen véleményformálók, milyen élmények) a hatására lettek „zöldek”. A projektben 50 videóinterjúban gyűjtötték össze a zöldek emlékeit, tapasztalatait.
A kampány részeként videópályázatot indítottak, amelyben a beküldők elmondták, hogy ők miért lettek zöldek. A legjobb videók beküldői kerékpárt nyerhettek.
A nem reprezentatív felmérés eredménye, hogy a megkérdezettek nagy része élete igen korai szakaszában kapcsolatba került a természettel vidéki életmód vagy gyakori kirándulások formájában. Több válaszadó is említette a családi, baráti közösség szerepét. A másik sorsfordítónak tűnő életszakasz a gyerekvállalás ideje, amikor sokan átgondolják az egészséges környezet és a jövő generációk szükségleteinek problémáját.
A projekt tapasztalatait egy környezeti nevelési kézikönyvben foglalták össze, amelynek különlegességét az adja, hogy olyan emberek élettörténetét használják fel, akik ma zöldnek tartják magukat, és nagyban megfelelnek a szemléletformáló projekt elvárt eredményének. Így ennek felhasználásával a környezeti neveléssel foglalkozók sikeresebben megtalálhatják az adott célcsoport esetében legnagyobb valószínűséggel hatásos szemléletformálási módokat.