Legyesbényei élményeink

Emlékeztek még nyereményjátékunkra, amelyben néhány csodás nap családi kikapcsolódást lehetett nyerni, amelynek Bényelak adott otthont? A nyertes legyesbényei emlékeit írásban is megörökítette. Olvassátok!

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
bényelak
2015. június 30. Paulik András

2015. március 10-én értesítést kaptam a Családháló főszerkesztőjétől, Paulik Andrástól, hogy megnyertem a csaladhalo.hu nyereményjátékán a legyesbényei családi pihenést. Ezt követően Hornyák Anitával – BényeLak tulajdonosával – vettük fel a kapcsolatot az időpont egyeztetésére. Az idősebb fiam tervezett szívműtéte miatt a legutolsó időpontot foglaltuk le, ami június első hétvégéjére esett.

A lakhelyünktől való távolság és a szállás környéki rengeteg látnivaló miatt még két éjszakát kértünk, amit NOE kedvezménnyel meg is kaptunk. Az ott-tartózkodásunkhoz nagy segítséget nyújtott Anita, aki rengeteg látnivaló ajánlott, személyes kapcsolatait is felajánlotta a környék felderítéséhez, a tartalmas időtöltéshez.

2015. 06. 05-én az esti órákban érkeztünk meg férjemmel és a három kisfiunkkal. A háznál tárt kapukkal várt bennünket Ilonka, a házinéni. Türelmesen megmutatott mindent mind a házban, mind a ház körül. Nyugodt, tiszta, rendezett ház, gondozott és parkosított udvar fogadott minket. Ideális kikapcsolódás volt mindannyiunk számára. A hétvégén napos nyári idő volt, ezért kifejezetten örültünk a házigazda figyelmességének, mivel grill készletet is készített ki számunkra. A házvégén lévő félig zárt terasz a kedvenc helyünk volt. Ideális reggeliző és grillező hely, az esti órákban pedig  jó volt megpihenni ott egy kicsit, mert míg a gyerekek nyugodtan golfoztak, kismotoroztak, bóklásztak a kertben, mi mindig láttuk őket.

Szombaton a Zempléni hegységet, a várakat, kastélyokat szerettük volna megismerni.

Az első látnivaló a monoki kastély volt.

Ezután Boldogkőváralja felé autóztunk tovább. Míg a férjem szeme megakadt a Tállya helységtáblán. A kerti tavunkhoz a kövek innen valók. Bár hétvége volt és munkavégzés nem volt, de az őr megengedte, hogy megnézzük a kőfejtőt.

A fiúkat persze a munkagépek is érdekelték:

Boldogkőváralján a várat a fiúk nagy lendülettel fedezték fel. Minden zegzugát felkutatták, majd kipróbálták a nyilazást is.

Miután kellően fáradtak voltak, ezért – az Anita által javasolt várban levő korabeli étterem helyett – a vár lábánál lévő büfében ebédeltünk.

Ebéd után tovább indultunk, azonban a további környező várakat és kastélyokat csak kívülről néztük meg, mivel a fiúk elaludtak.

Telkibánya – Sátoraljaújhely – Sárospatak útvonalon visszamentünk a szállásra és este grilleztünk, a fiúk pedig a kertben fürödtek a kiskádban.

Harmadnap Lillafüreden voltunk. Kisvasutaztunk Garadnára. Sétáltunk a felújított kastélyparkban, megnéztük a vízesést.

A negyedik napot a nyíregyházi Vadasparkban töltöttük, ahol annyi látnivaló volt, hogy egy nap alatt nem tudtunk mindent megnézni.

Kedden reggel feltöltődve, új élmenyekkel gazdagodva indultunk haza.