A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket
A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz.

A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz.
Most egy ausztrál tanulmányból megtudhatjuk, miben rejlik a babaábrázolások hatékonysága. James Breeze, felhasználási szakértő 106 tesztalanyon vizsgálta, hogyan nézzünk a babás reklámokra (You Look Where They Look). Egy tekintet-követő technológiát alkalmazott arra, hogy megmérje az alanyok szemmozgásának irányát és tempóját. A lenti kép mutatja az egyik alany eredményeit.
Amikor az alanyok kapnak egy fotót, amelyen a baba úgy mond „kinéz” a képből, a hőtérkép egyértelműen megmutatja, hogy a néző tekintete az arcra tapad, sokkal kevésbé figyelünk a címre vagy a szövegre.