Ajándékozz lábat a plüsszsiráfnak! – kampány a gyermek szervdonorokért
Leszakadt a mackóm füle. Szegény, így már nem a régi. Kellene neki egy új. Nagyjából ez a lényege a plüssállat-donor akciónak, ami az igazi szervadományozásra hívja fel a figyelmet.
Leszakadt a mackóm füle. Szegény, így már nem a régi. Kellene neki egy új. Nagyjából ez a lényege a plüssállat-donor akciónak, ami az igazi szervadományozásra hívja fel a figyelmet.
Az elszakadt, megsérült, régi plüssjátékok új életre kelnek, ha megvarrják, megjavítják őket. Itt egy új láb, ott egy befoltozott hasadás, és máris kerek a világ.
Gyermek szervdonorokból mindenhol hatalmas hiány van a világon, de különösen Japánban, ahol jelenleg 14 ezren várnak új szervre, de műtétet évente csak háromszáz páciensen tudnak végezni.
A Second Life Toys-kampány (kb: A játékok új élete) arra kéri a gyerekeket – és rajtuk keresztül természetesen a családot – hogy a már használaton kívüli plüssállatok részeit „adományozzák” olyan gyerekek játékainak, amelyek még nagyon is aktívan vesznek részt egy-egy gyerek életében, de történt velük valamilyen baleset. Valahogy így próbálják a kampány kitalálói megmutatni a gyerekeknek, miért is fontos a szervdonorság.
Amikor egy sérült állattal rendelkező gyerek kap egy donorjátékot, ír az adományozónak egy köszönőlevelet, amelyben benne van az újjászületett játékról egy fotó is.