Autó helyett cargo bike!
Amikor a 38 éves Dave Hoverman üzletstratégia-konzulens péntek este hazamegy, kiteszi Audi Q7-ese kulcsait a zsebéből és hozzájuk sem nyúl hétfő reggelig. Helyette fogja a Cetma cargo bike-jukat, kitolja a garázsból és beleülteti négy gyerekét.
Amikor a 38 éves Dave Hoverman üzletstratégia-konzulens péntek este hazamegy, kiteszi Audi Q7-ese kulcsait a zsebéből és hozzájuk sem nyúl hétfő reggelig. Helyette fogja a Cetma cargo bike-jukat, kitolja a garázsból és beleülteti négy gyerekét.
„Mindenfelé a cargo bike-kal járunk”, meséli Dave a New York Times-nak. „És tudatosan törekszünk rá, hogy ne üljünk autóba a hétvégeken.”
Hoverman egyike egy olyan, egyre növekvő környezet- és egészségtudatos közösség tagjainak, ahol nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy minél több időt töltsenek a természetben és minél kevésbé szennyezzék környezetüket. Márpedig a cargo bike-ot épp erre találták ki.
“A cargo bike-okat eredetileg nagy tárgyak – pl. szörfdeszkák, kajakok, nagyobb dobozok – mozgatására találták ki”, meséli Evan Lovett-Harris, az Xtracycle marketing igazgatója. Az amerikai cég volt az első, amelyik másfél évtizede piacra dobta a családi cargo bike-okat, s amelyek népszerűsége azóta meredeken ível felfelé.
Jon Renaut, a 37 szoftver-mérnök ezzel a járművel viszi gyerekeit iskolába, csak úgy, mint számos más szülőtársa. Sőt, sok szülő még a munkahelyére is így jár, ha a távolság és az útviszonyok lehetővé teszik.
Manuel Toscano 42 éves dizájn-konzultáns, aki Brooklynban lakik családjával. „Nagyon rossz tapasztalataink vannak a tömegközlekedéssel kapcsolatban: soha senki nem adta át a helyét, annak ellenére, hogy látták, hogy kisgyerekkel utazunk. Mivel autóba nem akartunk ülni, úgy döntöttünk, az egyetlen módja a fenntartható közlekedésnek a cargo bike.”