Hogy mi az a Baba mama webkiállítás?

Elsőre nem tudtam hová tenni egy online kiállítás gondolatát, hiszen hogyan is lehetne baba mama kiállítást szervezni a virtuális térben, ráadásul élőben! Mivel azonban az ötlet modern, szeretem az új dolgokat és amúgy is kíváncsi természet vagyok, gondoltam utánanézek az oldal honlapján.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2015. január 27. Paulik András

Elsőre nem tudtam hová tenni egy online kiállítás gondolatát, hiszen hogyan is lehetne baba mama kiállítást szervezni a virtuális térben, ráadásul élőben! Mivel azonban az ötlet modern, szeretem az új dolgokat és amúgy is kíváncsi természet vagyok, gondoltam utánanézek az oldal honlapján.


A weboldal főoldal design elsőre nagyon tetszetős. Formavilágával, a háttérben gigantikusan elterülő szürkésen csillogó épületével, a bejárat felé igyekvő látogatókkal utal a hagyományos „offline” kiállítások hangulatára, régi zsongására, varázsára. Aki járt EXPO-n emlékezhet arra, amikor mindenki izgatottan sietett minél hamarabb átverekedni magát a bejáraton, hogy a zsúfolásig telt csarnokban megpróbáljon odaférkőzni a kiállítók standjaihoz, hátha egy kis (vagy inkább sok) várakozás után kifaggathatja a cégek képviselőit, üzletkötőit a legújabb fejlesztésekről, termékekről, lehetőségekről.

Ugyanakkor a főoldal további elemeinek szín- és formavilága, a bejárat felett neonfényben úszó világoskék feliratú tábla, az információs pult ugyanolyan neonfénye a világoskékből sötétkékbe úszó kör alakú pultja, a csinos információkat adó hölgyekkel, valamint a szemünk fókuszában a szürke falon elhelyezett információs zászló, amely mellett ott trónol a webkiállítás 3D-ben megjelenő logo-ja, mutatja számunkra, hogy itt egy múltat a jövővel összekötő innovatív weboldalra találtunk.

Gyönyörködhetnénk az időtlen részletekben, de ezek után az ember fokozódó kíváncsisága jogosan követeli meg, hogy mihamarabb a belépésre klikkeljen. Lássuk, hogy mit tud nyújtani az oldal! Meg lehet-e valósítani az online világban azt, amire egykoron a kiállításokat és vásárokat létrehozták és évtizedekig sikerrel működtették?

A belépést követően az aloldalakon szintén kidolgozottság az oldal témájára utaló formavilág fogadja a látogatót, melyből érzékelhető, hogy weboldal létrehozásakor időt nem kímélve hozták létre annak design-ját Az aloldalakon a Win8-ból ismerős csempés kezelő felületekkel találkozhatunk, amely az oldal használatát az első pillanattól könnyűvé, egyértelművé teszi. Amennyiben valamely funkció valakinek nem érthető az információs aloldal csempéit végig böngészve néhány pillanat alatt rátalál a megoldásra.

A baba mama kiállítás 2015. február 12-15. között kerül megrendezésre, tehát a hagyományos kiállításokhoz hasonlóan néhány napon keresztül „aktív”. Ez azt jelenti, hogy délelőtt 10 és este 18 óra között a látogatók számára az adott kiállítás témájában kiállító cégek munkatársai, értékesítői online elérhetőek chat, belső levelező rendszer, Skype használatával. Hagyhatunk számukra továbbá névjegyet, ha azt szeretnénk, hogy a későbbiekben vegyék fel velünk a kapcsolatot. Emellett a kiállítás aktív ideje alatt a kiállítók videó bemutatókat, egyéb eseményeket tartanak a látogatók számára.

Tehát a kiállítás napjain egy interaktív információcsere valósul meg a kiállítók és látogatók között, mint egy hagyományos kiállítás esetében.

A kiállítás aktív napjait követően a kiállítói aloldal, így az oldalra feltöltött tartalmak a következő hasonló tematikai kiállítás idejéig elérhető.

Mi az, amit nem tud az online kiállítás a hagyományos kiállítással szemben? Például egy masszírozó széket nem tudunk kipróbálni, vagy egy új kávé zamatát sem ízlelhetjük meg. Azonban minden mást megtudhatunk a kiállító cégekről, termékeikről, amit egy hagyományos kiállításon, ráadásul a járulékos költségek és kényelmetlenségek elkerülésével, amit a kiállításra való utazás, parkolás, a csarnokban való tolongás, az étkezések megoldása, vagy a mellékhelyiségek használatának macerássága okoz.

A teljes weboldalt tekintve a design látogatóbarát, harmonikus és szerethető, amelynél már csak az oldal funkcionalitása fogott meg jobban. Egyesíti a weboldalak, webshopok és a hagyományos kiállítás nyújtotta előnyöket, mindezt úgy, hogy otthonról, az asztali számítógépről, vagy bárhonnan akár egy okostelefon alkalmazásával használhatok.

A 2015-ös baba-mama webkiállítás fő támogatója az OTP Lakástakarék Zrt.

www.webkiallitas.hu
Az esemény Facebook-oldala ITT található!