Íme Magyarország első női mozdonyvezetője!
Háyné Magdi történelmet ír, ugyanis ő lesz az egyik hölgy, aki mozdonyvezetőként dolgozhat Magyarországon. Összesen nyolcuknak adatik meg a lehetőség, hogy 13 hónapos képzés, után 2014-ben munkába álljanak. Ez persze nem tetszik mindenkinek.
Háyné Magdi történelmet ír, ugyanis ő lesz az egyik hölgy, aki mozdonyvezetőként dolgozhat Magyarországon. Összesen nyolcuknak adatik meg a lehetőség, hogy 13 hónapos képzés, után 2014-ben munkába álljanak. Ez persze nem tetszik mindenkinek.
Amikor korábban a MÁV és a GYSEV bejelentette, hogy hölgyek is jelentkezhetnek a mozdonyvezetői tanfolyamra, sok masiniszta felkapta a fejét a hírre és nemtetszését fejezte ki. Szerintük ugyanis a nőknek nincs helyük ezen a pályán. Számtalan érvet felsorakoztattak, hogy ezt alátámasszák. A tanfolyamon résztvevő nyolc hölgy a korszerű motorvonatokon dolgozik majd. Kétségtelen, hogy emiatt a férfikollégák közül sokan cserélnének velük. Természetesen a vasúttársaságnál nem kivételeznek a gyengébb nem képviselőivel, egyszerűen arról van szó, hogy a hagyományos vonatokkal ellentétben, a motorvonatoknál a nőknek nem kell nagyobb súlyt mozgatni, emelni, amikor össze-, illetve szétkapcsolják a szerelvényeket. A modern gépparknak köszönhető, hogy 13 hónapos képzés után, 2014-ben női masiniszták is munkába állhatnak. Egyiküknek, Háy Imre Attiláné Magdinak régi vágya teljesült ezzel.
– Biztos vagyok benne, hogy megállom majd a helyem – jelentette ki az asszony, akit arról is kérdeztük: mit szól ahhoz, hogy egyesek szerint a nőknek azért sem kellene ebben a szakmában elhelyezkednie, mert nem elég erősek lelkileg, ha történik például egy baleset.
– Szerintem elég erősek vagyunk. A kalauzok között is vannak nők és természetesen egy balesetnél ugyanúgy segíteniük kell az elhárításban, mint a mozdonyvezetőknek – állítja Magdi, aki nagyon örül családja támogatásának.