Női példaképekre cserélték a modelleket a Pirelli-naptárban
Úgy látszik végre rájött a világ arra, hogy nem a csontsovány, sablonos modelleket kéne mindenhol és mindenkire ráerőszakolni, hanem olyan igazi nőket, akik elismertek a saját szakmájukban és valódi példaképek.
Úgy látszik végre rájött a világ arra, hogy nem a csontsovány, sablonos modelleket kéne mindenhol és mindenkire ráerőszakolni, hanem olyan igazi nőket, akik elismertek a saját szakmájukban és valódi példaképek.
A 2016-os Pirelli naptárban tizenhárom olyan nő fog pózolni, akik eltérő korosztályba tartoznak, más az életútjuk, kiváló szakmai háttérrel rendelkeznek, és igazi példaképpé válhatnak nemcsak a nők, de a férfiak számára is.
A gumigyártó cég teljes arculatváltáson megy keresztül, nem véletlenül lepődött meg Annie Leibovitz, fotós. mikor felkerestek a gyártóról és beszámoltak a tervükről. Annie így nyilatkozott a megkeresésről: Amikor a Pirelli felvette velem a kapcsolatot, azt mondták szakítanának a régi hagyományokkal és nem erotikus naptárral készülnének jövőre, hanem olyan nőket szeretnének látni, akiket már elértek valamit a szakmájukban.
Annie Leibovitz shots a Pirelli calendar that truly captures womanhood: https://t.co/y39C7TI3O0 pic.twitter.com/YhZMN32d3n
— Wallpaper* (@wallpapermag) 2015. december 1.
A két fél megállapodott, de Annie Leibovitz csak úgy vállalta el a fotózást, hogy nem mesterkélt képeket készít hanem a nőket teljes valójukban, hibáikkal együtt mutatja be. A különleges naptárban feltűnik többek között Serena Willams teniszező, Natalia Vodianova topmodell, aki több segélykampány aktív szereplője, Patti Smith énekesnő és Fran Lebowitz író, kritikus. A kampányban feltűnik továbbá Amy Schumer humorista, Agnes Gund, a New York-i Modern Művészetek Múzeumának alapítója, vagy a sokrétű tehetségű Tavi Gevinson is, aki színészi, énekesi és szerkesztői munkájával hívta fel a figyelmet magára.
”2016-ban valami teljesen másba vágunk bele. Ez egy klasszikus fekete-fehér portrésorozat lesz, és a képeken idén nem lesznek meztelen modellek, kivéve Amy Schumert, aki boldogan és bátran mutatja meg testét félmeztelenül a reggeli kávéja kortyolgatása közben.”
Beautiful, gross, strong, thin, fat, pretty, ugly, sexy, disgusting, flawless, woman. Thank you @annieleibovitz pic.twitter.com/kc0rIDvHVi
— Amy Schumer (@amyschumer) 2015. november 30.
Világszinten kezdenek rájönni a reklámgyártók, a divattervezők és a nagyobb vállalatok, hogy a nőket nem tárgyként, hanem értelmes és értékes emberként kell kezelni. Nem véletlen, hogy a Playboy is bejelentette, nem lesz több pucérkodás és teljes kitárulkozás a magazinjukban többé. A cél az, hogy a nőket teljes valójukban és valódi értéket sugározva mutassanak be.
A fotózásról készült videót a Pirelli Facebook-oldalán is közzétették, így azt is megnézhetitek:
The 2016 #PirelliCalendar has been officially presented!Discover more www.pirellicalendar.com
Szerző: Pirelli, 2015. november 30.
(via)