Találtunk-e hibát a 4-es metróban? Teszt képekkel
Közel ötszázmilliárd forint, tíz állomás, zöld szín, futurisztikus állomások. Átadták a 4-es metrót, használni is lehet vajon? Gyorsteszt babakocsival.
Közel ötszázmilliárd forint, tíz állomás, zöld szín, futurisztikus állomások. Átadták a 4-es metrót, használni is lehet vajon? Gyorsteszt babakocsival.
Nagyon össze kell szednie magát annak, aki hibát próbál találni a 4-es metró most átadott szakaszán. Első „ránézésre” mind esztétikailag, mind funkcionálisan tökéletesen sikerült, mi legalábbis ezt tapasztaltuk.
A budapesti építkezések újkori történetében már csak maratoni kivitelezése miatt is első helyet szerző beruházásból eddig az átlagpolgár a közlekedési felfordulás elviselése mellett maximum annyit láthatott, hogy követhette a politikai pártok, a főváros, a beruházók és az EU folyamatos vitáit, de a vonal csak nem akart elkészülni.
Aztán valahogy mégis elkészült: tíz állomással, két csatlakozási ponttal a meglévő metróvonalakhoz, sok pénzből.
Azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy milyen lesz használni a mindennapokban, biztosan kell hozzá jó néhány hónap, hogy mind a BKK átalakuló felszíni közlekedésével, mind az emberek napi rutinjával összecsiszolódjon.
Mi első körben esztétikai minőségére és gyerekkel való használhatóságára voltunk kíváncsiak, és hát maradéktalanul elégedettek voltunk.
A tíz állomásos vonal teljesen akadálymentes, ami azt jelenti, hogy babakocsival, nagy cekkerrel nagyon egyszerűen lejuthatunk.
Hogyan? Liftekkel.
A liftek az utcaszintről és az aluljáró szintről indulva szállítják az utasokat a peronszintre, a BKK ígérete szerint a felvonók minden állomáson folyamatosan üzemelnek majd.
De természetesen a fogyatékkal élőkre is gondoltak – gondolniuk is kellett. A átássérültek közlekedését különleges, „tapintható és hangos” tájékoztató rendszerek segítik. Ezek többek között megmutatják a mozgólépcsők haladási irányát illetve az érkező szerelvények ajtajának helyét. Valljuk be, ezek a jelzések mindenkinek hasznosak.
Babakocsival egyébként véleményünk szerint akár simán, a mozgólépcsőn is le lehet jutni, elég szélesek a lépcsők is, a kijáratok is.
A metrótér és az aluljárók minden állomáson egységes képet mutatnak, ráadásul – például kedvenc megállónkban, a Gellért téren – illeszkednek is az adott környék hangulatához, ami nagyon egyedivé és stílusossá teszi őket.
Az utasok által használt terekbe nem nagyon lehet belekötni. Talán kissé alulméretezettnek tűnnek ezek a bejáratoknál felszerelt szelektív hulladékgyűjtők, illetve a metró-szinten már nem találtunk szemetest, ami hiba vagy mi voltunk vakok.
Ugyanez a helyzet az ülő alkalmatosságokkal is. Ezeket a dizájnos székeket építették be, talán keveset. Persze erre is lehet mondani, hogy a mindössze pár perces járatsűrűség alatt úgysem nagyon használnánk őket.
A metróvonal képe egységes, mégis egyedi, igényes anyagokból készült, van „pofája”, ahogyan mondani szokták, és használható, mi legalább nem találtunk benne hibát.
És Önök?
Az új felszíni közlekedésről mindent megtalálnak itt, illetve ezen a térképen.