Találtunk-e hibát a 4-es metróban? Teszt képekkel

Közel ötszázmilliárd forint, tíz állomás, zöld szín, futurisztikus állomások. Átadták a 4-es metrót, használni is lehet vajon? Gyorsteszt babakocsival.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
4
2014. április 03. szabo.daniel

Közel ötszázmilliárd forint, tíz állomás, zöld szín, futurisztikus állomások. Átadták a 4-es metrót, használni is lehet vajon? Gyorsteszt babakocsival.


Nagyon össze kell szednie magát annak, aki hibát próbál találni a 4-es metró most átadott szakaszán. Első „ránézésre” mind esztétikailag, mind funkcionálisan tökéletesen sikerült, mi legalábbis ezt tapasztaltuk.

A budapesti építkezések újkori történetében már csak maratoni kivitelezése miatt is első helyet szerző beruházásból eddig az átlagpolgár a közlekedési felfordulás elviselése mellett maximum annyit  láthatott, hogy követhette a politikai pártok, a főváros, a beruházók és az EU folyamatos vitáit, de a vonal csak nem akart elkészülni.

Aztán valahogy mégis elkészült: tíz állomással, két csatlakozási ponttal a meglévő metróvonalakhoz, sok pénzből.

 

Azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy milyen lesz használni a mindennapokban, biztosan kell hozzá jó néhány hónap, hogy mind a BKK átalakuló felszíni közlekedésével, mind az emberek napi rutinjával összecsiszolódjon.

Mi első körben esztétikai minőségére és gyerekkel való használhatóságára voltunk kíváncsiak, és hát maradéktalanul elégedettek voltunk.

A tíz állomásos vonal teljesen akadálymentes, ami azt jelenti, hogy babakocsival, nagy cekkerrel nagyon egyszerűen lejuthatunk.
Hogyan? Liftekkel.

A liftek az utcaszintről és az aluljáró szintről indulva szállítják az utasokat a peronszintre, a BKK ígérete szerint a felvonók minden állomáson folyamatosan üzemelnek majd.

De természetesen a fogyatékkal élőkre is gondoltak – gondolniuk is kellett. A átássérültek közlekedését különleges, „tapintható és hangos” tájékoztató rendszerek segítik. Ezek többek között megmutatják a mozgólépcsők haladási irányát illetve az érkező szerelvények ajtajának helyét. Valljuk be, ezek a jelzések mindenkinek hasznosak.


 

Babakocsival egyébként véleményünk szerint akár simán, a mozgólépcsőn is le lehet jutni, elég szélesek a lépcsők is, a kijáratok is.

A metrótér és az aluljárók minden állomáson egységes képet mutatnak, ráadásul – például kedvenc megállónkban, a Gellért téren – illeszkednek is az adott környék hangulatához, ami nagyon egyedivé és stílusossá teszi őket.

Az utasok által használt terekbe nem nagyon lehet belekötni. Talán kissé alulméretezettnek tűnnek ezek a bejáratoknál felszerelt szelektív hulladékgyűjtők, illetve a metró-szinten már nem találtunk szemetest, ami hiba vagy mi voltunk vakok.

 

Ugyanez a helyzet az ülő alkalmatosságokkal is. Ezeket a dizájnos székeket építették be, talán keveset. Persze erre is lehet mondani, hogy a mindössze pár perces járatsűrűség alatt úgysem nagyon használnánk őket.

 

A metróvonal képe egységes, mégis egyedi, igényes anyagokból készült, van „pofája”, ahogyan mondani szokták, és használható, mi legalább nem találtunk benne hibát.

És Önök?

 

 

 

Éés, most jött a hír, hogy az általunk is igen preferált két megálló rangos építészeti díjat nyert: ha profi képeket szeretnétek látni róla, itt lehet.

Az új felszíni közlekedésről mindent megtalálnak itt, illetve ezen a térképen.