Családháló

Kezdőoldal Színek Többet köszönhetünk a testmozgásnak, mint gondolnánk

Többet köszönhetünk a testmozgásnak, mint gondolnánk

A sportnak az életünkre gyakorolt pozitív hatásait hosszan lehetne sorolni, de ezek közül is kiemelkedik, hogy a rendszeres edzés segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek nagy részét, a magas vérnyomás kialakulását, sőt, a daganatos betegségek kockázatát is jelentősen csökkenti.

Angyalok Konyhája,

A mozgás serkenti a belek összehúzódását, így gyorsabb lesz az emésztési folyamat, kezelhető a krónikus székrekedés. A méreg- és rákkeltő anyagok pedig kevesebb időt töltenek a bélcsatornában.

Ezek után a fogyásban játszott szerepe már csak hab a tortán. Már maga, az ilyenkor megnövekedett tápanyagigény segít létrehozni azt a kalóriadeficitet, ami a fogyás feltétele (tehát, hogy több kalóriát égessünk el egy nap, mint amennyit beviszünk.) Ráadásul az edzést követően szervezetünk sokkal több kalóriát éget el, mint mozgás nélkül tenné. A testmozgás és különösen a súlyzós edzés, olyan izomtónus elérését teszi lehetővé, ami optikailag sokkal kedvezőbb hatást eredményez a diéta végén, mintha mozgás nélkül fogytunk volna le.

Egyértelműen kimutatható a fizikai aktivitás szellemi frissességre gyakorolt pozitív hatása is. Az edzésnek köszönhetően csökken a szervezetünkben a stressz-szint és jobban alszunk. Az intenzív testmozgás elősegíti olyan vegyületek termelését, amelyek a test önjutalmazó folyamatában játszanak fontos szerepet.

A sportolás segíthet, hogy megszabaduljunk legalább egy kis időre a mindennapok okozta stressztől, fásultságtól, megszűnhet körülöttünk a távolabbi világ. Kutatások szerint a boldogságérzet nem jár együtt szükségszerűen az anyagi jóléttel és a problémamentes, kényelmes életvitellel. Sokkal inkább a teljesített kihívások által megélt elégedettséggel és sikerérzéssel áll kapcsolatban. Ha a szabadban edzünk, a zöld növények, természet látványa nyugtatólag hat idegrendszerünkre, a napsütés hatására termelő D-vitamin pedig csökkentheti a depressziós tünetek megjelenését.

Szociális előnyökkel is jár a sportolás, hiszen a sportkörökben, fitness termekben, futóklubbokban újabb ismerősökre, barátokra tehetünk szert. A társaság támogató, motiváló hatása nem elhanyagolható az egészséges életmód megvalósításában. Ez a fajta elköteleződés, a közös cél és a szabadidőben végzett mozgás védhet meg minket a depressziótól.

A sport nagyon fontos társadalmi feladata a munkabírás fokozása. Hozzájárul olyan tulajdonságok kialakításához, amelyek a munkavégzés eredményességét fokozzák. Magas szintű sporteredményt csak rendszeresen végzett, fegyelmezett, közösségi szemléletű, lelkiismeretes és felelősségteljes munkával lehet elérni. Kitartásunk, terhelhetőségünk fejlődését pedig az élet más területein is kamatoztatni tudjuk.

Megfigyelték, hogy a rendszeresen mozgó emberek jobban hisznek magukban, nagyobb az önbizalmuk és bátrabban tekintenek a jövőbe. Nap, mint nap megtapasztalják, hogy gyakorlással képesek önmagukon alakítani, egyre izmosabbak, formásabbak, vékonyabbak lesznek. Mivel saját szemükkel tapasztalják a változást magukon, jobban elfogadják, hogy mindennek ára van, tenni kell az álmok megvalósításáért.
Fejlődésünk üteme nagy mértékben támogatható egészséges étrend segítségével. Étkezéseink tartalmazzanak elegendő lassú felszívódású szénhidrátot, azaz teljes kiőrlésű gabonákat, zöldségeket és fehérjét. Fehérjéket nem képes tárolni a szervezetünk, így táplálkozás útján pótolnunk kell. A fehérje biztosítja az izomépítéshez szükséges aminosavakat, amelyek a sportolás során sérült szöveteket visszaépítik és tovább erősítik. Sovány húsokkal és tojással a legkönnyebb bevinni a szükséges mennyiséget, vegetáriánusként pedig jó választás a quinoa, szója, rizzsel kevert hüvelyes, hajdina, hummusz, mogyoróvajas pirítós vagy az olajos magvakkal kevert spirulina.

A sportolással kapcsolatban azonban a legfontosabb tényező az, hogy olyan mozgásformát válasszunk, ami alapvetően örömet okoz nekünk, sikerélményhez tudunk jutni általa. Ne sanyargassuk a testünket, hanem azt tegyük, amihez nem kellenek irreális testi vagy külső feltételek és könnyen beilleszthető a mindennapjainkba. Segít, ha kitűzünk célokat, például fél éve múlva indulok egy 10 km-es futóversenyen vagy addigra heti 4 alkalomra emeljük az edzések gyakoriságát.

Hozzászólások

hozzászólás

CÍMKÉK:
Read previous post:
Három jel, hogy a gyermeked túl sok cukrot eszik

Ha nem vagy benne biztos, hogy vajon túlzásba viszi-e a gyerkőc az édes élvezeteknek hódolást, ebből a 3 jelből megtudhatod.

Close