Tornázzon a strandon, jó lesz!

Egyszerre lesülni és formásodni úgy, hogy közben nem is erőltetjük meg magunkat, több mint kellemes gondolat. Ezért is döntöttünk úgy, hogy egy igazán meleg, mondhatni forró délelőtt megnézzük milyen az aquafitnesz. Részletek a hajtás után!

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2013. augusztus 10. szabo.daniel

Egyszerre lesülni és formásodni úgy, hogy közben nem is erőltetjük meg magunkat, több mint kellemes gondolat. Ezért is döntöttünk úgy, hogy egy igazán meleg, mondhatni forró délelőtt megnézzük milyen az aquafitnesz. Részletek a hajtás után!


Mi?

Erről a sportról többek közt azt érdemes tudni, hogy Glenn McWater találta ki. Ő a vietnami háborúban harcolt, és lábsérülését szerette volna ilyen módon rendbe hozni. Ez annyira sikeresnek bizonyult, hogy a módszert átvette a hadsereg, később a civilek számára is elérhető lett.

Az elmúlt évtizedekben számos formáját fejlesztették ki, attól függően, hogy milyen hatást akarnak vele elérni. Legismertebb formája az aquaerobik, mely egészen olyan mintha aerobikoznánk, csak a vízben történik mindez. Több eszköz is segíti a mozgást, mint a súlyzó, a step pad vagy akár a labda. A súlyzók igen viccesek – első pillantásra- mivel habkönnyűek, és méretük határozza meg a nehézséget. Ennek ellenére a vízellenállás miatt nem könnyű velük dolgozni. A gyakorlatok növelik az állóképességet, viszont nem fárasztanak annyira, mintha szárazföldön ugrálnánk. Nagyobb túlsúllyal rendelkezőknek különösen ajánlott.