A férfiak többet költenek ajándékokra

Az európai férfiak 30 százaléka 91 ezer forint fölött költ karácsonyi ajándékra, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget - derül ki az Intel Európa karácsonyi ajándékvásárlási szokásokkal kapcsolatos, tíz európai országban végzett kutatásából.  

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
ajándékozás
2014. november 28. Csontos Dóra

Az európai férfiak 30 százaléka 91 ezer forint fölött költ karácsonyi ajándékra, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget – derül ki az Intel Európa karácsonyi ajándékvásárlási szokásokkal kapcsolatos, tíz európai országban végzett kutatásából.


A számítástechnikai cég elemzése szerint, míg Európában a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, a férfiak csupán 58 százalékának fontos a legjobb ár-érték arányú termék. A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők a legdrágább ajándékra áldoznak. Ugyanakkor a költségek jelentős részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja, miközben a hölgyeknél ez az arány megoszlik partnerük és gyermekeik között.

Többet költünk, mint tervezzük

A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit fog költeni, ennek ellenére mintegy 30 százalékuk mégis rendszeresen túllépi a tervezett keretet. Ez a könnyelműség” leginkább az olaszokra jellemző, 41 százalékuk túlköltekezik. A németek 86 százaléka azonban előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt keretösszeget, valamint jellemző, hogy a karácsonyi bevásárlást egész évre felosztják.

A legjobb ár-érték arány érdekében a kutatásban résztvevő európaiak 65 százaléka figyeli az akciókat és a csoport több mint fele kupont, illetve ajándékkártyát használ fel spórolás gyanánt. A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 42 százaléka feladatként tekinti a szeretet ünnepére történő ajándékvásárlást – olvasható a közleményben.

A felmérést az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Oroszországban 10 042 ember megkérdezésével végezte a Redshift Research, 2014 szeptemberében.