Milyen az online élelmiszervásárlás? Kipróbáltuk!

Sokan lesznek, akiknek nem fog tetszeni, idegenkednek az új, éteri módszertől, az online bevásárlás azonban nagyon kényelmes és költséghatékony. Kipróbáltuk.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2013. szeptember 18. szabo.daniel

Sokan lesznek, akiknek nem fog tetszeni, idegenkednek az új, éteri módszertől, az online bevásárlás azonban nagyon kényelmes és költséghatékony. Kipróbáltuk.


Technikai szempontból nem fogjuk túl mélyen elemezni a Tesco online boltját, mert nálunk sokkal hozzáértőbbek megtették már, sokkal inkább az élményre és a használhatóságra fogunk koncentrálni.

Ma már egyre kevesebb oldal bukik el a regisztrációs teszten, ezen az oldalon kifejezetten könnyű és gyors a regisztráció, körülbelül egy percet vesz igénybe.

 

Belépve csak első pillantásra látszik bonyolultnak a rendszer, valójában könnyen és gyorsan átlátható. Második, többedik próbálkozásra rutinosan mozoghatunk a menüpontok között.

Ne lepődjünk meg, nem fogunk mindent megtalálni, amit a polcokon, személyesen megtalálnánk, a választható termékek köre nem teljes: Zöldség, gyümölcs, Tejtermékek, tojás, Hús, hal, felvágott, Pékáru, Alapvető élelmiszerek, Fagyasztott élelmiszerek, Italok, Borok, Háztartás, Szépség- és babaápolás, Állateledelek.

Az egyes menüpontokra kattintva almenük nyílnak fel, ahol könnyen megtalálhatjuk, amit keresünk. A termékek nagy többségénél fotó segíti a tájékozódást, sajnos nem mindegyiknél.

Mibe kerül?

Sokaknak meggyőződése, hogy kényelmesen vásárolni drága, de higgyük el, nem az. Budapesti címre rendeltünk, 900 forintért szállították az árut, amelyet az első emeletre fel is cipelt az egyébként kulturált, ápolt, udvarias szállító.

Fontos, hogy tisztában legyünk az árakkal! A termékek ára mindig az aktuális árat mutatja, ami különböző okok miatt változhat, mire megérkezik a rendelés (pl. későbbi időpontra rendeljük). Több termék esetében nem egység-, hanem irányárat fogunk látni. Ezt tapasztalhatjuk mérlegelt termékek (például a szőlő vagy sajt) és helyettesítő termék esetében (ha az általunk választott termék a kiszállítás napján nincs raktáron, egy másik terméket fognak kínálni az eredeti termék helyett), stb.

Külön szerepeltetnek „Akciók” menüpontot is, itt fontos tudni, hogy a termék akciós ára csak abban az esetben érvényes, amennyiben a kiszállítás az akció lejárta előtti vagy azon a napon történik (a termék leírásánál ez pontosan fel van tüntetve). Amennyiben a kézbesítés az akció lejárati dátuma után valósul meg, az akciós ár aznap már nem lesz érvényben.

Hasznos és megfelelően is működik a központi kereső. Az „étolaj” kulcsszóra egy példa:

 

 

Virtuális bevásárlókosarunkat végig szemmel tarthatjuk a jobb oldali hasábon, a bepakolt termékek pedig akkor sem vesznek el, ha közben megszakítjuk a vásárlást.

 

Jó megoldás, hogy az egyszer megvásárolt termék automatikusan bekerül a kedvencek közé (természetesen ki is vehető), így nem kell azon morfondíroznunk, vajon melyik is volt az a finom halkonzerv a legutóbb.

Az időpont foglalása a többi funkcióhoz hasonlóan egyszerű, kézenfekvő:


 

Fizetés csak bankkártyával lehetséges, ez semmit nem von le a vásárlás kényelméből, sőt.
Ha mindez nem győzött meg valakit, hadd tegyünk még egy lapáttal az élményre. A 900 forintos kiszállítási díj nagyon jutányos: nem buszozunk, autózunk a bevásárlóközpontig, és elkerüljük az oly sok pénzbe kerülő „impulzusvásárlást” is, vagyis nem veszünk meg egy sor felesleges dolgot, csak mert meglátjuk a polcon.

Ajánljuk mindazoknak, akiknek nincs idejük órákat eltölteni egy boltban, vagy kerülnék a tömeget, vagy nyaralásból hazajövet nem bevásrlással akarnak kezdeni.